Kiraan Tetamu

Student Free Stuff

Thursday, May 5

tRuLy brAve!!!



Kita kalau hidup asek nak mendengki je memang tak kemana-manalah. Mungkin kau boleh recruit banyak pengikut yang sekepala ngan kau, tapi pokok pangkalnya Allah tau hati kau camne. Takde mana murahlah rezeki kau. Siryes beb. Appreciate je dengan apa yang kau ada, jangan nak membandingkan diri kita dengan orang lain sangat. Kalau kau lebih bersyukur, hati kau akan rasa lebih tenang dan jauh dari sifat dengki. 


Last sekali, bila orang lain ada kelebihan, jadikan mereka sebagai inspirasi bukan musuh. That's the art of life. Harap sangat entry akak ni dapat membantu adik-adik yang dalam kebuntuan. Mintak maaf kalau ada tersilap kata atau ada sesiapa yang terasa hati. Akak ni manusia biasa yang tak terlepas dari membuat kesilapan. Apapun, ambil yang jernih dan tinggalkan yang keruh. Stop hating and make this world a better place to live =)
*dis was taken from fatin liyana"s blog~
**cik fatin, mntk izin yer...huhuhu

renung-renungkn dan selamat beramal! ^____________^v

2 comments:

eihin said...

btoi2 skong...

dOmO*kawaii* said...

yeahh!!

ihhihiih...

"aku mengaku aku bukanlah ALIM seperti yg digembar gemburkan...malah, bukan AKU yg membangga diri mengatakan kpd sluruh dunia bhw aku ALIM krn org skeliling yg mmberi gelaran itu..malah aku TIDAK LGSG berbangga dgn gelaran trsebut krn gelaran sebegitu diiringi dengan t/jwb yg berat!"